Haal meer uit uw e-mailmarketing
Het is niet altijd even makkelijk om uw nieuwsbrieven goed te onderscheiden van de concurrentie.
Ieder bedrijf en/of webshop maakt momenteel gebruik van nieuwsbrieven, waardoor het lastig wordt om u te onderscheiden. Toch zijn er diverse mogelijkheden waarbij de klant de nieuwsbrief absoluut gaat openen.
Groei verder met e-mailmarketing
Om u alvast op weg te helpen bij het maken van een perfecte nieuwsbrief, hebben wij alvast wat voordelen van de nieuwsbrief op een rijtje gezet:
- Met een nieuwsbrief kunt u vele lezers op de hoogte houden van nieuwe producten en/of ontwikkelingen. Door deze informatie te delen met uw lezer, vergroot u de kans op verkopen.
- U kunt de resultaten van uw nieuwsbrief meten. Zo ziet u precies hoeveel leden daadwerkelijk de nieuwsbrief openen en welke links het meest populair zijn. Daarnaast kunt u nog veel meer stappen ondernemen om uw nieuwsbrief te personaliseren.
- Er is geen afleiding bij een nieuwsbrief. De lezer ziet namelijk alleen uw content op zijn scherm.
- U kunt in de nieuwsbrief gemakkelijk affiliate marketing toepassen, waardoor u meer commissie krijgt.
Bent u overtuigd over het feit dat e-mailmarketing een geschikte strategie is? Dan hebben wij 6 gouden tips voor u, zodat uw volgende nieuwsbrief absoluut een succes gaat worden:
- Schrijf een goede onderwerpregel. Maak ze nieuwsgierig.
- Kies een bijzonder, maar wel overzichtelijk design
- Gebruik vetgedrukte titels en aantrekkelijke afbeeldingen
- Zorg dat de ontvanger ziet dat er interactie mogelijk is
- Kies voor een duidelijke footer waar alle verplichte elementen instaan. Zo is het verplicht om de uitschrijvingsknop op een zichtbare plek te plaatsen
- Geef uw lezer het gevoel dat ze iets extra's krijgen door het volgen van uw nieuwsbrief.
Wilt u meer marketingtips? Bekijk dan hier onze pagina over 6 marketingtips voor webshops.
Terug naar overzicht