Stel commerciële doelen
Mediakanalen helpen u bij het realiseren van uw commerciële doelen. Om zelf aan de slag te gaan met deze commerciële doelen kunt u een aantal stappen doorlopen. Voordat je deze stappen gaat doorlopen, onderzoekt u uw doelgroep.
Het is niet gemakkelijk om uw klant op een persoonlijke manier te leren kennen. Om uw (potentiële) klanten zo goed mogelijk online van dienst te kunnen zijn, kunt u zich afvragen op welke manier u iets voor uw specifieke doelgroepen kunt betekenen.
Uw (potentiële) klanten bevinden zich op diverse plekken op het internet. Dat zou u uw 'virtuele regio' kunnen noemen. Op het online platform communiceren (potentiële) klanten met anderen, omdat ze dezelfde interesses hebben of de zelfde achtergrond delen. Sommige klanten laten daar informatie achter over hun dagelijks leven en over wat hen bezighoudt. Deze manier van communicatie is vergelijkbaar met de werkelijke wereld, het is verschil is alleen dat het nu online is.
Door tijd te steken in het leren kennen van uw 'virtuele regio', en daarin mee te doen, kunt u ook uw klanten beter leren kennen.